The following is an advertisement. The Manitoba Psychological Society does not necessarily endorse any service or educational opportunity advertised.

Hello,

If you are a clinical psychologist and you care about the quality of the profession, you are invited to participate in a short Qualtrics survey online. This study of hundreds of Canadian psychologists aims to better understand how certain personal and professional characteristics may affect clinicians’ knowledge, attitudes and behaviours in evidence-based practice. Only holders of a psychologist’s permit (and not a psychotherapy permit only) from their professional order, practicing psychotherapy directly with clients in a clinician role are invited to participate. This project is led by Lisa-Marie Sauvé, M.A., Psy.D. candidate in the practicing psychologists’ stream at the Université de Sherbrooke, under the supervision of Dr. Steven Shaw of McGill University. It has been approved by the Université de Sherbrooke Research Ethics Committee for Letters and human sciences.

You will need approximately 25-30 minutes to review the consent form and complete the questionnaire.  The survey is available in English or French from January to October 2024.

Your name or other specific information are not submitted during the survey to protect your anonymity. Indirect identifying information such as your age or ethnic group will be asked. Because of the anonymity of the survey, you cannot ask that we destroy your data once you have completed the survey.

Click here to access the survey where you will find additional information about the project or copy the following link in your web browser: https://mcgillecp.ca1.qualtrics.com/jfe/form/SV_esr6bjIDyW1dZNs.

If you have any questions, please do not hesitate to contact Lisa-Marie Sauvé at saul2902@usherbrooke.ca or Dr. Steven Shaw at steven.shaw@mcgill.ca.

Thanking you in advance for your valuable collaboration,

Lisa-Marie Sauvé, MA
Candidate for Psy.D. for
Practicing psychologists
Université de Sherbrooke

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Bonjour,

Si vous êtes psychologue clinicien.enne et que la qualité de la profession vous tient à cœur, vous êtes invités à participer à un court sondage en ligne sur la plateforme Qualtrics. Cette étude auprès de centaines de psychologues canadiens vise à mieux comprendre comment certaines caractéristiques personnelles et professionnelles peuvent affecter les connaissances, attitudes et comportements des cliniciens.ennes en matière de pratique basée sur les données probantes. Seuls les détenteurs du permis de psychologue (et non psychothérapeute) de leur ordre professionnel, pratiquant la psychothérapie directement auprès de la clientèle dans un rôle de clinicien.enne sont appelés à participer. Ce projet est mené par Lisa-Marie Sauvé, M.A., candidate au doctorat en psychologie (psychologues en exercice) de l’Université de Sherbrooke, sous la supervision du Dr Steven Shaw de l’Université McGill et a été approuvé par le Comité d’éthique de recherche de Lettres et sciences humaines de l’Université de Sherbrooke. 

Vous aurez besoin d’environ 25-30 minutes pour prendre connaissance du formulaire de consentement et répondre au questionnaire. Le sondage est disponible en français ou en anglais du mois de janvier à octobre 2024.

Votre nom ou autre donnée permettant de vous identifier spécifiquement ne vous sera demandé lors de votre participation au sondage pour préserver votre anonymat. Parce que nous ne pourrons pas vous identifier, vous ne pourrez donc pas retirer votre consentement lorsque vous aurez soumis le sondage.

Cliquez ici pour accéder au sondage dans lequel vous trouverez des informations supplémentaires sur le projet ou copiez le lien suivant dans votre navigateur internet : https://mcgillecp.ca1.qualtrics.com/jfe/form/SV_esr6bjIDyW1dZNs

Si vous avez des questions, n’hésitez pas à contacter par courriel Lisa-Marie Sauvé au saul2902@usherbrooke.ca ou Dr. Steven Shaw au steven.shaw@mcgill.ca.

En vous remerciant d’avance de votre précieuse collaboration,

Lisa-Marie Sauvé, M.A.
Candidate au D.Ps.
Psychologues en Exercices
Université de Sherbrooke